Avantajele comunicării prin EDI

Avantajele comunicării prin EDI

Schimbul electronic de date (EDI) este conceptul de comunicare a informațiilor pe cale electronică. Cele două exemple clasice de astfel de informații sunt comenzile de achiziție și facturile. Există standarde tehnice clare pentru EDI, pentru a facilita părțile care tranzacționează astfel de instrumente, fără a trebui să facă aranjamente speciale.

Clienții beneficiază de o plată mai rapidă și de termene avantajoase de plată;
Furnizorii beneficiază de un cash flow optimizat.
Costurile aferente personalului necesar procesării documentelor transmise în format fizic sunt reduse cu până la 50%, conform statisticilor furnizate de studiile GS1 Cost Savings Report" asupra sectorului FMCG.

Reduceți durata tranzacțiilor. În timp ce procesul fizic poate dura chiar și o săptămână, în cazul facturilor electronice totul se întâmplă instant (dacă tranzacțiile fizice pot dura până la 6 zile, sistemul EDI reduce durata la cel mult o oră).
Integrarea complet automatizată în ERP (procesarea comenzilor, recepția mărfurilor, reconcilieri etc).

Comunicarea prin EDI beneficiază de un nivel ridicat de siguranță, similar cu tranzacțiile interbancare.
Procesul de arhivare electronică legală a fișierelor tranzacționate prin intermediul EDI sporesc gradul de siguranță și beneficiază de redundanță, spre deosebire de documentele transmise pe suport fizic.

Minimizați potențialele erori umane ce ar putea surveni și care ar putea produce eventuale inadvertențe între documente.
Eliminarea procesării manuale a fișierelor, precum și a introducerii și reintroducerii manuale a datelor va contribui la eficientizarea întregului proces.

Promptitudine și corectitudine în procesarea documentelor, astfel reducând simțitor procentajul comenzilor anulate.
Informațiile exacte sunt transpuse în optimizarea întregului flux de aprovizionare.
Reducerea timpilor de procesare a comenzilor și a livrărilor, contribuind astfel la optimizarea stocurilor de marfă.
Vizibilitate îmbunătățită în timp real asupra tranzacțiilor. Această vizibilitate permite la rândul său eficientizarea procesului decizional și timpul de răspuns la schimbările prezente într-o piață dinamică.

Colaborați într-un limbaj comun cu partenerul dumneavoastră de afaceri. Aliniați-vă procesele și fluidizați-vă comunicarea.
Alinierea colaborativă a datelor între parteneri:
V.M.I. (Vendor Managed Inventory).
C.R.P. (Continuous Replenishment Process).
B.I. (Business Intelligence)
CPRF (Collaborative Planning
Replenishment and Forecasting). responsabilitate față de mediu și sustenabilitate, înlocuind suportul fizic cu alternative electronice.

Ce reprezintă acronimul EDI?

Schimbul electronic de date (EDI) este conceptul de comunicare a informațiilor pe cale electronică. Cele două exemple clasice de astfel de informații sunt comenzile de achiziție și facturile. Există standarde tehnice clare pentru EDI, pentru a facilita părțile care tranzacționează astfel de instrumente fără a trebui să facă aranjamente speciale.

EDI a existat cel puțin de la începutul anilor 70 și există multe standarde EDI (inclusiv X12, EDIFACT, ODETTE etc.), dintre care unele abordează nevoile anumitor industrii sau regiuni. De asemenea, se referă în mod specific la o clasă de standarde. În 1996, Institutul Național de Standarde și Tehnologie a definit un schimb electronic de date ca “schimbul de informații între calculatoare și computerele cu mesaje strict definite care reprezintă alte documente decât instrumentele monetare.”

EDI presupune o serie de mesaje între două părți, ca date originare sau destinatare. Datele în formate standardizate, reprezentând documentele, pot fi transmise de la inițiator la destinatar prin intermediul telecomunicațiilor sau transportate fizic pe suporturi electronice de stocare.

Institutul Național de Standarde și Tehnologie a distins doar comunicarea electronică sau schimbul de date, precizând că “în EDI, procesarea obișnuită a mesajelor recepționate se face numai prin intermediul computerului. Intervenția umană în procesarea unui mesaj primit este destinată numai condițiilor de eroare, revizuirii calității. De exemplu, transmiterea datelor binare sau textuale nu reprezintă EDI așa cum este definit acest concept, cu excepția cazului în care datele sunt tratate ca unul sau mai multe elemente de date ale unui mesaj EDI și nu sunt în mod normal destinate interpretării umane ca parte a procesării on-line a datelor.”

Pe scurt, EDI poate fi definit ca transferul datelor structurate, conform standardelor de mesaje, convenite de la un sistem informatic la altul fără intervenție umană.

Sursă

1900+
Clienți

Peste 1900 de clienți ne-au acordat încrederea și utilizează în mod constant comunicația electronică în relație cu partenerii de afaceri.

45.350.313
Mesaje Tranzitate în anul 2020

Prin intermediul Platformei Tecnet au fost tranzitate și procesate peste 45 de milioane de mesaje în format electronic, pe parcursul anului 2020.

52.542
Solicitări soluționate

Începând cu anul 2017, clienții Platformei Tecnet sunt deserviți prin intermediul aplicației Helpdesk Tecnet de către departamentul de Support.